CBR theorie examen vragen
Er is nu zoveel dat getoetst kan worden tijdens het scooter theorie examen en heeft het veel te maken met de hoeveelheid van de leerstof. Ook bij het onderdeel gevaarherkenning kan er veel worden gevarieerd, maar moet je als student nu eenmaal goed erop voorbereid zijn. Er is namelijk wel degelijk een structuur in dit alles en is voldoende oefenen natuurlijk ook geboden.
Daarmee maak je kennis met het 'echte' werk en blijkt het vaker gelijk, dat er op bepaalde onderdelen nog wat meer aandacht vereist is.
Vragen CBR theorie examen
In totaal worden er 65 vragen op het examen gesteld, maar zijn ze wel verdeeld in 3 onderwerpen. Het gewicht qua het aantal vragen dat fout beantwoord mag worden, is verschillend. Het wordt daarmee ook duidelijk, welke onderdelen het meest om aandacht gaan vragen. De theorie examen vragen zijn altijd in een meerkeuze vorm te beantwoorden en levert dat al een hele besparing van de tijd op.
Het zorgt er echter wel voor, dat er in bepaalde gevallen wel flink getwijfeld zal worden omdat de antwoorden zoveel op elkaar lijken. Bij het onderdeel kennis kan je vragen verwachten als: In welke gevallen heeft een politieauto of ambulance voorrang, moet er voorrang verleent worden aan een voetganger die een onverharde weg oversteekt, etc.
Tijd voor de examenvragen van het CBR
Een examen zou een examen nu eenmaal niet zijn wanneer er geen tijd aan verbonden zou zijn. Het CBR theorie examen tijd per vraag is verschillend. In totaal is er voor het examen 30 minuten beschikbaar en is dat onderverdeeld. Zo krijg je voor het onderdeel kennis 8 minuten en is dat voor de 12 vragen. Voor de 28 vragen van het onderdeel inzicht is er 16 minuten ter beschikking. Het is al duidelijk dat er grote verschillen onderling zijn. De resterende 6 minuten zijn gereserveerd voor gevaarherkenning.
De auto theorie examen vragen zijn allemaal aangepast aan de actuele verkeerssituaties en vormen ze een stevige basis voor het praktijkexamen. Lang hoef je niet te wachten op het resultaat en krijg je het namelijk gelijk te zien aan het eind van het examen. Indien je er niet voor bent geslaagd, kan er zo meteen werk van worden gemaakt om de draad op te pakken en het nog eens te proberen.
Het gaat er dus strak aan toe bij de examenvragen van het CBR en is er op het onderdeel gevaarherkenning na, niet veel ruimte voor het maken van fouten. Oefenen en de leerstof rustig doornemen is het advies om succes te behalen en mag er daarna eindelijk van start worden gegaan met het praktijkgedeelte.